Lekker bezig.... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu Lekker bezig.... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu

Lekker bezig....

Door: AbuDhabi

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo, daar was ik weer….
Zou wel iedere week wel een heel verhaal kunnen schrijven, maar daar wordt niemand vrolijk van denk ik….
Het gaat hier helemaal goed, ben al weer bijna 6 weken weg en de tijd is omgevlogen. Ik zit inmiddels al bijna 3 weken in mijn eigen ‘huis’…heel leuk, goeie locatie, vlak bij school, dat is wel heel erg fijn, want je zit hier al genoeg in de auto en nu ben ik in 5 minuten op school. Ook winkeltjes vlak bij, helemaal prima. Als ik vrij ben kan ik naar de stad, dat is zeker wel een half uurtje rijden. Het is een heel leuk appartement, een Arabische villa die in vier appartementen is omgebouwd, allemaal aardige mensen hier in huis. Dus gewoon leuk! Zit op de begane grond, met ook een stuk gras, soort tuintje. Je kunt nu eigenlijk ’s avonds al buiten zitten, maar ik vind het nog iets te warm!
M’n eigen inboedeltje is er nog niet, wel onderweg, nog een week of 3.
Ik heb een hoop spullen in huis gekregen en aangevuld met spullen uit de Ikea, heerlijk hoor, lekker kopen!!
School is even een ander verhaal……ben nu aan de derde week bezig….na de 1e week dacht ik echt: ik kan dit echt niet….! Allemaal methoden met ontzettend veel
handleidingen…combinatiegroepen en kindjes zooo klein, die kunnen niks…en helemaal niet zelfstandig werken, wat een must is in een combinatiegroep, maar goed, dat valt toch wel mee! Alleen op zondag een 3-4 combinatie, met maar 2 kindjes in groep 3 en 7 in groep 4! Ik had de 1e les alles voorbereid met kopieerbladen etc……blijken die kindjes hier op de International school al met 5 jaar te leren lezen. Dus ze wisten al lang hoe ze ‘naam’ en ‘lees’ moesten schrijven en ja, dan is je hele voorbereiding dus waardeloos….dus helemaal niet eenvoudig als je in geen 15 jaar voor een basisschool heb gestaan…ik heb een klassenassistent nodig..(John, als je het daar zat bent…!) Maar het komt allemaal wel goed, alleen wil ik het direct helemaal goed en perfect hebben en dat lukt zeker niet!
Het idee dat ik ‘maar’ 3 uur per dag les geef is ook wat bijgesteld: ik ben iedere dag
om 9 uur op school en heb m’n handen vol aan alles…de les is om half 7 afgelopen, dus ik kom ruim aan m’n uren. Maar goed, dat zal ook wel beter gaan als ik wat meer ervaring krijg. Het verschil met de 1e dagen is nu al te merken! Ik heb goede hoop!
Er is ontzettend veel mail, allemaal administratieve zaken…het houdt niet op, steeds als ik denk dat ik er bijna ben, komt er weer wat nieuws…

Er is ook nog een (klein) stukje niet school.
Ik heb ook al heel wat interessante dingen gezien hier… de Big Mosque, waar je alleen maar in mag als je een Abaya aan hebt, mét hoofddoek! Die mag je daar dan lenen. Verder ben ik al wezen BBQ-en in de woestijn, allemaal 4-wheel drives, een stuk of 6 auto’s , enkele kwamen vast te zitten en moesten er weer uitgetrokken worden.
Ik zit hier nog steeds op een toeristen visum (m’n verblijfsvisum is nog niet klaar) en daarom moesten we 2 weken geleden weer even het land uit. We ( 3 collega’s en ik) zijn naar Oman geweest, daar even de grens over, en weer terug…Dat is toch even een ander verhaal met al die grensposten. Maar wel een hele mooie rit, met allemaal kamelen langs de weg en prachtige bergen, af en toe een oase, heel apart (echte Taliban-bergen volgens mij!)
Ze zijn heel punctueel hier, en je hebt geluk uit Europa te komen, als je uit Afrika komt bijvoorbeeld, moet je eerst 3 maanden weg blijven voor je er weer in mag….
Het schijnt ook zo te zijn dat als je hier een week zonder werk zit, je zo, hup, het land uit wordt gezet! Als je niks verdient, moet je wegwezen hier! Er is weinig tot geen
criminaliteit hier, op pikken staat celstraf…en het land uit! Zou in Nederland ook wel wat zijn eigenlijk! iedereen is te bang om iets te doen wat niet mag, en dat maakt het heel erg veilig hier! Het verkeer is een ander verhaal, verre van veilig! Er rijden echt extreem veel hele grote, dure auto’s, Hummers, Masarati’s, Porches, BMW X6, Rangerovers, Landcruisers, te gek…en ze racen hier als idioten..
Komen keihard achter je rijden, bovenop je bumper, je kunt geen kant op, dat ziet iedereen, maar ze gaan heel hard toeteren en met hun lichten seinen…best wel heel
eng hoor! Ook heeft iedereen geblindeerde ramen, dus je kunt niet zien wie of wat erin zit, alleen een huurauto mag geen geblindeerde ramen hebben. Dus zo’n stomme blonde moet je hard aanpakken denk ik?? Geen hond die hier rechts rijdt, of na het inhalen weer naar de rechterbaan gaat, iedereen blijft in z’n eigen baan, en je wordt dus constant links én rechts keihard ingehaald…even wennen moet ik zeggen…! Als je een aanrijding krijgt schijnen ze gelijk bloed af te nemen en als je dan alcohol ophebt, hup, het land weer uit…Heb ik allemaal gehoord uiteraard, maar ja, ik ga er maar vanuit toch? Denk niet dat Rijnlands het leuk vindt als ze me er hier
uitgooien…! Rotondes: echt een gevaar voor eigen leven…die snelle boys rijden links, doen alsof ze nog een halve rotonde meegaan en gaan dan ‘opeens’ toch rechtsaf!
Als jij dan halverwege in het midden zit, snijden ze dus echt vlak voor je langs…
Maar goed, het went wel en je wordt ook steeds brutaler..
Ik geef les van zondag t/m woensdag in Abu Dhabi en donderdag rij ik naar Dubai en heb daar m’n lesje. Het is precies 1 uur rijden. (120 km). Ik heb nog een huurauto, een Toyota Yaris, en een volle tank kost 14 euro. Je mag niets zelf doen bij het tankstation, ze maken je ruiten schoon, goed geregeld allemaal,
Als je boodschappen gaat doen in een winkelcentrum zijn er mannetjes die graag,
als je weg bent, je auto willen wassen voor 4 euries, blinkend staat hij dan weer op je te wachten als je terugkomt, wat een luxe!
Je mag op de meeste wegen 120 maar echt iedereen rijdt gewoon wel 140!
School in Dubai is precies tegenover de Burj Al Arab, en het uitzicht is prachtig. De kinderen hier zijn lief, wel een beetje verwend natuurlijk.
Alles is hier te koop en het is allemaal goedkoop. Iedereen heeft een maid thuis, die de troep opruimt. Vaders werken over het algemeen, moeders rijden de hele dag met die kinderen heen en weer en gaan naar koffie-ochtendjes, sporten en verzinnen van alles.(sommigen werken ook wel hoor) Ik hoorde gisteren weer van m’n collega dat ze de overhemden van haar man altijd naar de stomerij brengt, dat kost 1 euro per overhemd en daar gaat ze zelf niet voor wassen en strijken…als je alleen laat strijken kost dat 2 dirham = 40 cent!
Ik ben ook al 2 keer met de ‘ladies-club’ uit eten geweest! Allemaal ladies die elkaar via via weer kennen, je mag iedereen meevragen..
Wel leuk hoor, maar ook wel gek, soms denk ik: wat moet ik met al die mensen?
Maar goed, ik wil ook niet de kapsones hebben om nu al ‘nee’ te zeggen tegen dingen…dus ik doe gezellig mee. Volgende maand is er een schaatsochtend met
Erwtensoep…het moet niet gekker worden..’
Ook de Nederlandse Vereniging hier is weer begonnen…daar moet ik over 3 weken voor het eerst naar toe.
Vorige week de eerste info-avond gehad voor ouders…
Het is dus niet zo dat ik me verveel…sterker nog, zo druk als een klein baasje…!

Afgelopen weekend ben voor het eerst naar strand geweest.
Dat kostte: 2 dirham per uur om te parkeren( x 3= 1euro 20). Stond vlak aan de Corniche. Dat is hier de boulevard, maar parkeerplek zat! Vervolgens ben ik naar het betaalde strand gegaan: entree 2 euro, ik heb voor 5 euro een riant bedje met een hele grote parasol gehuurd, én een hele grote verse fruit smoothy besteld voor 3 euro! Dus dat was een dure dag…Je kunt ook naar het strand zonder te betalen, maar daar hebben ze geen bedjes en zo. Moet nog een parasol kopen! Het was wel nog heel erg heet, en ik heb het een kwartiertje uitgehouden in de zon, en toen het water in. Zeewater is 32 graden en je koelt dan ook niet af! Maar het was toch even lekker! Iedereen hangt daar echt in de zee, rimpelloos trouwens! Onder de parasol ging het wel. Maar daar zal ik niet te veel over schrijven, ik weet dat jullie dat lastig vinden om te horen.
Een heleboel strandwachters hier, en als je bijv. even iemand kopje onder duwt, (niet dat ík daar mee bezig was hoor!) staan ze gelijk op fluitjes te blazen. Je kunt met zo’n jet ding over het water scheuren, op een banaan, waterfiets, kano, vliegen achter een boot, alles kan.
Ik heb ook gehoord dat je hier in de woestijn squads (?) kunt huren om daar lekker mee door het zand te racen, mijn collega’s wonen hier al jaren en weten alles! Je kunt skiën over zand, ook echt op sneeuw in het snowdome trouwens, nou ja, ik weet het ook nog niet allemaal maar er is wel een heleboel te doen hier!
Ik stop ermee, jullie hebben nu een beetje idee van alles hier, moeilijk om even in een paar woorden samen te vatten! (Nou ja, paar woorden…)
Roos komt 17 december voor 2 weken, en Rina en Marion komen nog voor die tijd…Daar verheug ik me nu al op!
Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen, tot volgende keer weer, groetjes, Nel

  • 04 Oktober 2010 - 05:59

    José:

    hoi Nel,

    grandioos om zo je verhalen te lezen. We genieten mee. lieve groetjes vanuit Holland.

  • 04 Oktober 2010 - 07:03

    Joyce:

    Hoi Nel,

    Wat een verhaal zeg! En wat een land! Ik denk dat je daar echt je ogen uit zult kijken..
    Het lijkt me onwijs gaaf om een keertje kunnen komen kijken;-)

    Goodluck!
    Joyce

  • 04 Oktober 2010 - 07:37

    Myriam:

    Een heel verhaal, maar zo krijg je een goeie indruk van een busy life! succes en plezier!

  • 04 Oktober 2010 - 08:02

    Roos:

    i love it a lot. dat skien kan je vast inplannen. en die woestijn. en doe de rest ook maar vast :D

    KUSS

  • 04 Oktober 2010 - 08:09

    Carole:

    Wat een land en wat klinkt het allemaal spannend. Leuk dat je eerdaags gasten krijgt, het zal een welkome afwisseling voor je zijn.
    Gaaf verslag weer. Ik geniet mee Nel, tot horens.

  • 04 Oktober 2010 - 08:54

    Liesbeth:

    He die lieve Nel,
    heerlijk om te lezen hoe het met je gaat- die foto in het zwart gekleed!?! Zag opeens dat JIJ dat was (close up) en de andere foto's- zand veel (brandend) zand....Hoe was het in Oman? Leuk dat Roos en nog meer bezoek komt. Geniet ervan- sterkte met die eerste periode (zo te lezen is het wennen maar komt helemaal goed!) Ik kijk uit naar volgend verhaal- om even mee te genieten, veel liefs.

  • 04 Oktober 2010 - 11:16

    Evelien:

    hallo Nel,

    wat leuk dat je ons zo op de hoogte houd: het is net of ik naast je in de koffiekamer zit......
    Dank !

  • 04 Oktober 2010 - 12:20

    Rinus:

    Hoi Nel
    Heel mooi verslag wat een drukte allemaal. fijn dat je het goed naar je zin hebt,
    Maak er iets moois van groetjes Rinus

  • 04 Oktober 2010 - 13:22

    Zwanette:

    prachtige foto van jou en ? in die zwarte gewaden....moet een beetje aan griekse oude dametjes denken...hmmmm. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Wanneer is jouw zomervakantie? Ik moet naar nl deze zomer en kan misschien een tussenstop maken in dubai. Volgens mij is dat niet zo ver van jou of zit ik mis?

  • 04 Oktober 2010 - 16:41

    John Van Sprundel:

    Hallo Nel,
    Wat ontzettend leuk om dit alles te lezen.
    Vooral hoe jij het verteld.
    Dat auto rijden/overleven
    of kopje onder water drukken.
    echt lachen.
    Ik vind het super tof dat jij dat mag meemaken.
    wat een ervaring he!
    Ik zou best meer foto's willen zien!

    Heel veel plezier daar NEl.
    Wees wel allert,jij als blonde dollie alleen.

    Schrijf maar zoveel jij wil, ik lees alles met plezier.

    groeten van Jomana.
    Alles gaat top me ons.
    ook op het werk gaat het goed. een beetje hectisch, maar alles draait.

    Nel houd je niet in daar, leef je uit.
    gr, John


  • 04 Oktober 2010 - 16:58

    Marion:

    Lijkt me waanzinnig! wordt een belevenis!
    Dank voor het verslag, blijf schrijven! XX Marion

  • 05 Oktober 2010 - 08:50

    Marijke:

    Ha Nel,

    Wat een belevenissen allemaal! Ik vind het leuk om het te lezen.
    Groetjes, Marijke

  • 05 Oktober 2010 - 14:58

    Rina:

    Hi Nel,
    Een heerlijk lang verslag vanuit Abu Djabi. Kan niet wachten om dit allemaal met eigen ogen te zien en mee te maken in december. Ga deze week kijken voor een "charming Abaya". Liefs en sterkte met de lessen. Rina

  • 05 Oktober 2010 - 18:45

    Tessa :

    Hallo Nel,

    Heb van Roos gehoord hoe prachtig je foto's en verhalen zijn. Ik ga je volgen hoor! Heb je het nog steeds naar je zin?

    Pas wel op dat je niet het land word uitgezet ;)

    Groetjes,
    Tessa

  • 06 Oktober 2010 - 22:25

    Joke:

    Met een glaasje wijn je leuke verslag gelezen.Zal het mijn moeder ook weer laten lezen Ik heb genoten je schrijft zo gezellig. Dikke kus

  • 08 Oktober 2010 - 17:46

    Karin:

    Ha die Nel,nou erg leuk om te horen hoe het daar allemaal toegaat.Vervelen doe je je zeker niet!En het went vast met de dag,en is straks alles normaal voor jou.Veel succes verder.liefs en kus

  • 08 Oktober 2010 - 17:46

    Karin:

    Ha die Nel,nou erg leuk om te horen hoe het daar allemaal toegaat.Vervelen doe je je zeker niet!En het went vast met de dag,en is straks alles normaal voor jou.Veel succes verder.liefs en kus

  • 09 Oktober 2010 - 17:15

    Miepje:

    Ha Nel,
    Heb met veel plezier je verslagen gelezen. Wat een bijzondere ervaringen! Dat doe je toch allemaal maar....
    Veel succes en plezier.
    Liefs, Miepje

  • 12 Oktober 2010 - 19:56

    Liesbeth & Belinda:

    Hoi Nel,

    Wat een prachtige verhalen allemaal. Leuk dat we een keer via de webcam je hebben gesproken en je appartement hebben gezien. Echt heel leuk.
    Gelukkig gaat het beter met lesgeven.
    Onzettend leuk om te lezen wat je allemaal beleeft.
    Nou Nel heel veel plezier daar in het verre oosten en tot de volgende keer.

    Liefs,
    Liesbeth & Belinda

  • 13 Oktober 2010 - 10:22

    Marleen:

    Hallo Nel,
    Druk leventje daar en hard bezig om te settelen.
    Je verhaal geeft een goede indruk van je leven daar. Succes met alle bezigheden en beslommeringen.
    Met mij alles prima, ik ga over 3 weken weer even naar Kenia.
    Zet m op en veel liefs,
    Marleen

  • 21 Oktober 2010 - 22:54

    Mieke:

    Hi Nel net terug van onze vakantie in Spanje met Frans en Petra. Zo leuk om jouw verslag te lezen wat een enige ervaring om in zo'n land te wonen. Ik vroeg me af waar die mensen die iets crimineels doen en het land worden uitgezet naar toe gaan. Of geld dat alleen voor de buitenlanders? Nel veel plezier ik hoop dat het werk wat makkelijker wordt. xx Mieke

  • 22 Oktober 2010 - 06:43

    Hellen:

    Hoi Nel,
    Leuk verslag!!
    Welk mailadres heb jij nu?

    groetjes Hellen

  • 01 November 2010 - 08:45

    Marijke Van Der Vlie:

    Hoi Nel,

    Heb eindelijk de tijd genomen om eens je site te lezen.
    Volgens mij heb je al aardig je draai gevonden daar. Het is in ieder geval hartstikke leuk om door deze verslagen een beetje op de hoogte te blijven hoe het je daar vergaat.

    xxx
    Marijke

    P.s. Nog niet een leuk rijk mannetje tegengekomen Nel? Je weet wel zo een met een jacht met gouden kranen enzo, haha.

  • 02 November 2010 - 08:51

    Anja:

    Hoi Nel!!
    Je bent zeker lekker bezig! Maar dat past wel bij jou,leuk om zo mee te genieten!en aan die foto te zijn ben je al aardig geintegreerd! ik herkende je bijna niet! Veel plezier xxx

  • 06 November 2010 - 15:50

    Myriam:

    Leuk om op de hoogte te zijn van je leventje daar. Zou even om een hoekje willen kijken. Het lijkt me heel interessant allemaal. En dan die taal leren..ik vind dat Spaans al zo'n klus!Veel plezier nog en vooral met het bezoek!liefs, Myr

  • 28 November 2010 - 13:37

    Bep:

    hallo nel nog effe snel,-Een vriendje van ons Arq.Bruno Veninga woont in Dubai met zijn Tuinarchitecte Betty die op een internationale school les geeft..Kom je die toevallig tegen? Betty is Engelse.
    Zijn ouders wonen ook in Paderne
    gr
    bep

  • 28 November 2010 - 13:40

    Bep:

    Hallo Nel, ik zag dat je ook nog kontakt hebt met Zwannette.Zit zijn nog steeds in Lagos-Of.?
    gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste..

13 December 2012

13-12-12

11 Juni 2012

11 juni

05 April 2012

5 april

12 December 2011

Op de valreep...

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 30352

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: