November al weer.... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu November al weer.... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu

November al weer....

Door: AbuDhabi

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

November al weer, de tijd vliegt. Het is al 5 weken geleden sinds ik de laatste keer schreef.
Nog steeds erg naar m’n zin hier gelukkig. Zo langzamerhand raak je een beetje gewend en wordt het eigenlijk ook weer een beetje gewoon allemaal. Het weer is nu echt lekker, overdag nog wel zo’n 34 graden maar met een lekker windje prima te doen. ’s Nachts koelt het af tot zo’n 25 graden en dus kan je nu ’s avonds heerlijk buiten zitten….
Vorige week zijn ook m'n dozen uit Nederland gearriveerd! Dat was wel weer erg leuk, oh ja, dat had ik ook meegenomen, oh ja, dat ook...
Lekker al die Hollandse dingetjes staan en hangen nu ook!
Op school gaat het allemaal wel een stuk soepeler….de kinderen zijn leuk, ik heb niet meer een hele dag nodig om mijn lessen voor te bereiden (nog wel veel langer
dan dat ik zou willen hoor…) Van de week zei een kleuter, een jongetje van 5 tegen me dat hij, als hij in Ned. zou zijn, een verliefdkaart voor me zou gaan kopen omdat hij de Nederlandse lessen echt heel erg leuk vond…..kijk, daar doe je het toch voor…! Maar ook het VO gaat goed, ja, met de ene groep heb je meer dan met de andere….maar dat is op iedere school natuurlijk. Maar het is gewoon heel gezellig en ik heb ook nog het idee dat ze wat leren.
Sinterklaas wordt hier groots gevierd samen met de Ned. Vereniging, compleet met intocht van Sinterklaas! Heel leuk allemaal en ik ben ook al met de Sint-voorbereidingen voor school bezig.
Sinds een week of 3 ben ik ook weer begonnen met hardlopen, gewoon door de wijk..het beste is zo vroeg mogelijk in de morgen. Vanaf 6 uur is het licht, en dan is de zon nog rood i.p.v. geel en geeft ook nog niet zo veel warmte…
Ik doe nu een ruim half uur en bouw het weer op tot zo’n drie kwartier…
‘Avonds is het vaak toch nog warm vind ik en het is om 6 uur donker, in het donker lopen vind ik niks hier, met dat gerace van die auto’s.
Onderweg toch van alles te zien….Pakistanies die overal in de bouw aan het werk zijn, ik voelde me eerst wel een beetje opgelaten, maar dat is nu ook over. Je ziet soms wel eens iemand hard lopen hier, maar ik kom nooit iemand tegen, en helemaal geen vrouwen van mijn leeftijd zeg maar….
Overal onderweg stoppen busjes bij huizen, om werkers op te halen, die busjes gaan dan ergens voor de poort keihard en lang staan toeteren….
Ook zag ik een vrachtwagentje met gasflessen toeterend door de straten rijden…zou wat voor jou zijn broertje…om 7 uur in de ochtend wakker getoeterd te worden…ha ha….is nog eens wat anders dan roekoekoe duiven…!
Ik heb ook een auto gekocht…Een Mitsubishi Pajero. Een oude hoor, maar we een l heel leuke. Kan eigenlijk nog niet, want ik heb nog steeds geen visum en dan mag je geen auto kopen. Maar de mensen waar ik deze van kocht wonen midden in de stad en parkeerplek is daar een probeem. Ik heb nu deze auto half betaald en als ik
mijn visum heb, kunnen we ‘m op mijn naam zetten en dan betaal ik de rest.
Ik rij nu ook nog op hun verzekering, hoop dat dat visum nu eens snel komt.
Ze zeggen weer komende week, maar dat heb ik al vaker gehoord!
Afgelopen week was er weer een of andere Sheik van een ander emiraat doodgegaan, dus dan ligt alles zo weer een weekje stil. Er waren 3 dagen van rouw en op alle radiostations was er een soort Mattheüs Passion….echt geen normaal muziekje meer…..
Volgende week ga ik in Dubai naar een voorstelling van Claudia de Breij..ben benieuwd, wordt georganiseerd door de Ned. Vereninging, als je wilt kun je zo ongeveer iedere week wel weer ergens naar toe. Ik ben lid van de Ned. Ver. in Abu Dhabi én in Dubai. Ik moet tenslotte de Nederlandse school promoten en contacten leggen.
Volgende week komen Marion en Rinus . Mijn eerste bezoek, helemaal leuk!
Ik ben dan ook vrij van school. Het is dan een soort after- Ramadan-vakantie.
Zo noemen ze het tenminste! We gaan met meer mensen dan ook een nachtje kamperen in een wadi (droge rivierbedding in de woestijn) en een dagje snorkelen met de dolfijnen, nou ja, ik weet het ook allemaal niet, mijn collega Geert, uit Dubai, weet hier alles en wij gaan met hem mee. We hebben er zin an!
Ik heb afgelopen week ook m’n eerste Arabische les gehad, samen met Inge, weer een andere collega en haar man, maar jeetje, wat is dat moeilijk zeg….! Je kan gewoon geen letter lezen natuurlijk. En schrijven…als een kind in groep 3 zit je te kijken en te turen, welke letter dat nu weer is…wel een goeie les voor mij, ik zal nooit meer narrig doen als een kind een b opschrijft i.p.v. een d, óf een p, of een q, want ik begrijp nu weer beter dan ooit dat het heel moeilijk is om onderscheid te maken als je dit nog niet beheerst. Stipje er boven, stipje eronder, wat maakt het uit zal je denken, noohhouuu, heel veel dus!
En dan die klanken die je gewoon niet uit kunt spreken, heel frustrerend…
Maar ontzettend leuk. Ik heb niet de pretentie dat ik ooit vlotjes Arabisch zal praten hoor, maar gewoon er wat van af weten, een paar woordjes, letters kunnen herkennen en dat soort dingen, zou al heel leuk zijn.
Met mijn kinders gaat alles goed gelukkig. Sander spreek ik zeer regelmatig.
Lisanne is in de herfstvakantie bij hem geweest in Thailand en ze hebben heerlijke dagen gehad saampjes waarvan 3 dagen op een paradijselijk eilandje…zulke mooie foto’s!
Eind jan. Is hij klaar met zijn stage en hoopt hij hier een weekje langs te kunnen komen op de terugweg naar Nederland. Roos is net weer klaar met stage en had een schitterend evaluatierapport. Echt leuk om te lezen.
Daan is heel druk met de studie en Benjamin heeft gelukkig weer werk als timmerman. Nu kan hij ook weer verder op school.
Roos, Daan en Merel én Benjamin komen hierheen met Kerst en Oud en Nieuw, dus je begrijpt, ik kan niet wachten, echt zoooo leuk!
Nou, ik doe er weer een paar fotootjes bij en tot de volgende keer!

  • 06 November 2010 - 07:58

    Carla Plomp:

    Hey Nel,
    Ik vind dat die mooie jongen links op de foto op Benjamin lijkt toen hij ook die leeftijd had.....

  • 06 November 2010 - 08:01

    Carla Plomp:

    Leuk hoor; de kids bij jouw met Kerst....
    Succes met de Arabische les...

  • 06 November 2010 - 10:58

    Marion:

    Nog 5 en half nachtje slapen!! HEERLIJK! X

  • 06 November 2010 - 12:04

    Karin Gehrlein:

    Hoi Nel,nou je huisje ziet er gezellig uit!Fijn dat alles goed gaat en dat je je kinderen gauw gaat zien.Ik hoop dat je daar nog wat langer blijft,want begin 2012 stop ik met werken en kan ik ook eens komen!
    Veel liefs vanuit het Haagje.
    X Karin

  • 06 November 2010 - 12:25

    Roos:

    OHH dat uitzicht vanuit je lokaaltje is echt prima!!

  • 06 November 2010 - 12:41

    José:

    hoi Nel,

    helemaal te gek daar, fijn dat je het zo naar je zin hebt. En zo te lezen, kan je Kerst ook niet meer stuk. Oerhollandse knuffel van mij.

  • 06 November 2010 - 14:47

    Francieen:

    Way leuk Nel je hele verhaal. Wel een heel andere wereld waar je nu in terechtgekomen bent. Klinkt reuze spannend allemaal.
    Hier lijkt alles opeens heel gewoontjes en bijna niet het vermelden waard.
    Ik ga de 15de naar Portugal,dat is voorlopig het opwindendste wat me overkomt.
    Ben daar altijd heel dubbel over, zie er altijd tegenop maar als ik er eenmaal ben word ik er toch wel blij van.
    Moet zoals gebruikelijk van alles regelen en rechtzetten. Was dat huis nou maar eens verkocht, maar ja dat zal nog wel even duren.
    Nel geniet van je tijd daar en straks van je bezoekjes, tot de volgende keer, liefs, Francien


  • 06 November 2010 - 22:15

    Hellen:

    Hoi Nel, wat een leuk verslag weer. Fijn dat het allemaal goed gaat... leuk huis en gave auto!! lieve groet en tot skype!

  • 07 November 2010 - 00:43

    Kadir:

    Vette bak Nel!!! Zei toch dat je een dikke auto moest kopen, ben blij dat je naar me geluisterd hebt..

  • 07 November 2010 - 07:39

    Gabriëlle:

    Hey Nel!
    Wat een enthousiaste verhalen iedere keer. Ik lees je verslagen met veel plezier!
    En als ik dan terug denk aan "onze avonturen" in het Zuiderpark toen we bij Educatie werkten......
    Geniet van de komende tijd, groetjes!

  • 07 November 2010 - 14:27

    Rina:

    Hi Nel,
    Weer leuk om je maandelijkse AbuDhabische belevenissen te lezen. Een aanvulling op onze skype-babbels. Ga in december graag mee naar de Arabische lessen.

  • 08 November 2010 - 11:15

    Evelien:

    Hallo Nel,

    wat 'n heerlijk weer heb je daar: hier is de herfst nu echt stevig begonnen! om welke redenen zijn de kinderen uit jouw klassen in Abu Dhabi? Werk van de ouders, net als mijn buurkinderen die nu in Washington wonen ?

  • 08 November 2010 - 13:08

    Joke:

    Hallo Nel,
    Heerlijk om van je te horen.
    Fijn dat het allemaal bevalt. De temperatuur maakt ons allemaal jaloers.
    En zag ik op die halloween foto nou dat je die hollandse klompen naar school aandoet????
    Echt lekker hollands.
    Geniet ervan, veel plezier.
    joke b.

  • 08 November 2010 - 13:38

    Marijke:

    Wat goed dat je daar hardloopt!Wel vroeg,hoor.Ik zie uit naar je volgende verslag.Groetjes

  • 08 November 2010 - 14:17

    Zwanette:

    Hey enthousiasteling!Leuk verhaal. Shukran (fonetisch gespeld want dat is makkelijker...)

  • 08 November 2010 - 16:21

    Brenda:

    He Nel!!
    Wat klinkt het allemaal fantastisch zeg! Echt wat voor jou daar als ik het zo hoor! En dan komen de kinders ook nog op bezoek! Je hebt de goede keus gemaakt! Kus! Brenda

  • 08 November 2010 - 22:30

    Joke:

    Ik wil ook in Februari met dolfijnen zwemmen. Kan niet wachten je te zien, het lijkt me zo leuk om een beetje van je leventje daar te proeven

  • 09 November 2010 - 09:42

    Walter Van Dongen:

    Heeey Nellie!
    Leuk weer wat van je te lezen joh, ik ben blij dat alles lekker loopt daar en dat je de kids op bezoek krijgt met kerst en oud en nieuw! Ik wens je alvast fijne feestdagen toe en doe de groeten aan de kids!

    Groetjes,

    Walter

  • 14 November 2010 - 14:52

    Trea:

    Hee Nel!
    Eindelijk eens tijd om jouw site eens te bekijken! Waanzinnig zeg! en wat heb je een mooi plekje om te wonen!
    Inderdaad lijkt dat jongetje op de foto op Ben toen hij klein was :)
    Nu zijn die kleine schatjes iets groter!! (net gezien bij het familieweekend! leuk!).
    Wat fijn dat het allemaal naar de zin is daar! Ongelooflijk dat het doorgegaan is hè!
    Lekker ervan genieten!
    Leuk dat de kids allemaal komen met Kerst, wat een feest!
    tot gauw! Liefs, Trea

  • 15 November 2010 - 10:32

    Miepje:

    Hi Nel,
    Volgens mij ben je al aardig ingeburgerd daar: hardlopen, sinterklaas en klompen in de Emiraten! Klinkt wel bijzonder, hoor.
    Hier zijn we natuurlijk ook al druk bezig met 5 december, heb er weer helemaal zin in. Je krijgt t wel te horen als Daan en Merel naar je toe komen. Je kan de dagen al gaan aftellen, haha.
    Liefs, Miepje

  • 06 December 2010 - 13:09

    Ine:

    hallo Nel,

    deze site heb ik van Rina, leuk om de verhalen te lezen.
    succes met het werk en geniet straks maar van je gasten, vooral met Rina.

    vrgr, Ine

  • 19 December 2010 - 13:35

    Marleen:

    Hallo Nel,

    Wat een enthousiaste verhalen! Mooi en heel leuk om te lezen. Heel veel plezier met je kinderen en bezoek daar de komende feestdagen. Weer eens wat anders; Kerst in de hitte, terwijl hier nu een dik pak sneeuw ligt. Ook heel leuk trouwens en mooie plaatjes.
    Lieve Nel, hele fijne feestdagen en alvast een spetterend 2011! Proost!

    Liefs, Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste..

13 December 2012

13-12-12

11 Juni 2012

11 juni

05 April 2012

5 april

12 December 2011

Op de valreep...

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 30343

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: