13-12-12 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu 13-12-12 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu

13-12-12

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

13 december 2012
Een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Maar ik heb ook niet zo heel veel meer te vertellen. Alles wordt een beetje ‘gewoon’ als je hier al 2,5 jaar woont.
Alhoewel, je blijft je over vele dingen verbazen. Ook was er weer bezoek.
Marion en Rinus waren er in oktober voor de tweede keer, zij hebben een auto gehuurd en een rondreisje gemaakt door de Emiraten. Twee weken geleden zijn Cintha en Jeannet geweest. Dat was ook super gezellig en ze hebben veel gezien van Abu Dhabi en Dubai.
De afgelopen 4 maanden zijn weer omgevlogen en volgende week, 20 dec. kom ik voor twee weken naar Nederland. Eerst ga ik nog 5 dagen naar Iran. Ik ga weer met mijn collega Geert (vorig jaar ben ik met hem naar Jordanië geweest). We gaan de steden Shiraz (met Persepolis) en Isfahan bezoeken en het lijkt me reuze interessant daar eens rond te kijken.
Op school weer uitgebreid Sinterklaas gevierd. Donderdag 29 nov. zijn Sint en zijn Pieten in AD gearriveerd met hun speedboot! Super leuk hoor, vooral met die kindjes die nog geloven….haha, ze hebben Piet al op het dak gezien ….en ze zijn net als de kinderen in Nederland vroeg wakker deze dagen…ik doe daar uiteraard nog een schepje bovenop en zeg tegen ze dat ze ’s morgens heel vroeg de grootste kans hebben Piet tegen te komen. We doen in de klas de Sinterklaaspolonaise en dansen de Zwarte Pieten gangnam stijl, ze gaan helemaal los!
In oktober ben ik een week naar Shanghai geweest om Sander op te zoeken. Leuk om te zien hoe hij daar woont, leeft en werkt. Benjamin kwam ook en zo liep ik dus met mijn twee jongste zoons door Shanghai. Was een hele leuke week, veel gezien, we zijn ook nog een dag met de trein naar Hangzhou geweest. Dat is 300 km van Shanghai, maar de trein rijdt 300 km per uur dus je bent er in een uurtje. Benjamin heeft daarna nog 4 weken door China gereisd met vrienden die daar toevallig in die periode aan het rondtrekken waren. Ook zijn ze in Hong Kong geweest. Sander verheugt zich nu op de komst van Lisanne die er met Kerst 3 weken zal zijn. Eind januari zit zijn stage er daar weer op en komt hij weer teug naar Nederland..
Roos heeft al wel wat werk in 2 verschillende praktijken en ze heeft haar eerste bevalling gedaan…best spannend natuurlijk!
Daan en Merel gaan ook goed. Lekker aan het werk… Daan heeft nog niet echt de baan van zijn dromen gevonden, maar er speelt van alles dus dat komt goed.
Benjamin is met zijn MBO 3 bezig en ook dat loopt voorspoedig. Niks te klagen!

Met mijn moeder gaat ook alles goed. Ze heeft helemaal geen last meer van haar knie. (eind augustus had ze een nieuwe knie gekregen). Dat is wonderbaarlijk snel genezen. Ze verheugt zich uiteraard op mijn thuiskomst.



Ik heb bij het Rijnlands aangegeven dat ik volgende zomer definitief terug wil naar Nederland. Ik hoop daar weer voor het Rijnlands te kunnen gaan werken, in het nieuwe jaar ga ik me met sollicitaties bezighouden. Maar…. gelukkig heb ik nog een half jaartje…ik ga er nog maar even van genieten, van het lekkere leventje, mijn leuke baan met die super lieve kindjes en het zonnetje. Wel heel fijn om met Kerst weer even thuis te zijn en de kinderen te zien. Heb ik ook weer helemaal zin in. Hoop dat het ook lekker gaat sneeuwen tegen die tijd. Zag zulke mooie plaatjes van de afgelopen weken ! Ik ga bij Miranda logeren. Zij zit tijdelijk in mijn huis, wat heel prettig is, want een leeg huis is ook niet alles!

Ik wens iedereen hele gezellige feestdagen. En natuurlijk de allerbeste wensen voor een gelukkig en gezond 2013. Liefs, Nel

  • 13 December 2012 - 18:56

    Cintha:

    Leuk hoor Nel, ik weet nu precies waar je het over hebt en je hebt echt nooit iets overdreven.
    Jeannette en ik hadden een topweek!! Nu ben ik weer erg benieuwd hoe je Iran gaat ervaren.
    Spannende reisjes allemaal. Maak maar veel foto's en wees ajb voorzichtig.
    Heel veel plezier en tot snel weer.
    Liefs Cintha

  • 13 December 2012 - 19:02

    Carla Plomp:

    Hoi Nel,
    Weer met heel veel plezier gelezen natuurlijk. En fijn dat het allemaal goed gaat met jullie en ook met tante Jo. Dinsdag 18 dec. vertrekken we voor 2 weken naar Sur. We hebben er heel veel zin in. Simon wordt 55 en Savita 30, feesten en nog eens feesten.....en vooral lekker eten.
    Hele fijne feestdagen. Liefs Carla

  • 13 December 2012 - 20:11

    Marianne:

    Hoi Nel, wat leuk om toch nog wat te lezen van je. Iran lijkt me reuze interessant! Je ziet nog eens wat. Leuk om te lezen dat je jongens het goed oen, Roos zie ik natuurlijk wel eens hier :). Ik hoop je van de zomer te zien! Marianne

  • 13 December 2012 - 21:45

    Myriam:

    heel leuk weer wat te lezen over het heerlijke leventje van je!En die mooie reizen!!geniet en misschien tot gauw!?liefs,xx

  • 14 December 2012 - 00:46

    Joke:

    Leuk weer je verslag te lezen, fijne vakantie en tot gauw, kus

  • 14 December 2012 - 01:36

    Rina:

    Hoi Nel, leuk om weer een verslag van je te lezen. En dat net een dag voor vertrek naar Iran. Goede tijd daar en zie je volgende week. liefs Rina.

  • 14 December 2012 - 07:52

    Brenda:

    Nellie!! Wat leuk om weer van je te horen! En alleen maar goede dingen, fantastisch! Geniet er nog maar van, want een half jaartje vliegt! Als je in de buurt bent rond de kerst........ Gezellig!
    Hier zoals het altijd is geweest, vernieuwing na vernieuwing. Misschien gaan we weer met heel veiligheid terug naar de Helenastraat, hoe vind je die? Of LWP komt er hier bij op de BRAS.
    Van Sabine en Erik weet je neem ik aan wel, ook allemaal goede berichten.
    Hoop je rond de kerst te zien! XX Brenda

  • 18 December 2012 - 18:46

    Bep:

    Hallo Nel, mooi verslag en super om te zien dat je nog aan het genieten bent.Wat doe je naast de school veel leuke dingen en leuk voor je dat de kids nu ook allemaal zijn geweest.Wat een wereld reizigers he..en dat begon allemaal in Portugal.
    Wij wensen jou veel Nederland plezer, met of zonder sneeuw, maar wel met al die lekkere gezellige bruin-cafe momenten..
    En k ben beieuwd waar je na de zomer zal zijn..
    Blijf genieten, mooie dagen en een spetterend begin 2013.
    xxbep

  • 20 December 2012 - 14:12

    Wiets:

    nel, ik ben jaloers op je trip naar iran. het boek over een tapijtknoopster uit isfahan is prachtig en ik zou er ook wel willen kijken. gaaf hoor, al die belevenissen.
    fijne kerst met de kinderen, xw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste..

13 December 2012

13-12-12

11 Juni 2012

11 juni

05 April 2012

5 april

12 December 2011

Op de valreep...

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 994
Totaal aantal bezoekers 30299

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: