Op de valreep... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu Op de valreep... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu

Op de valreep...

Door: AbuDhabi

Blijf op de hoogte en volg

12 December 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

12 december
Op de valreep nog even… Nog 4 dagen school….yeahhhh en dan 3 weken vrij!
Donderdag mijn laatste lesdag in Dubai. Vrijdag ga ik naar Jordanië met Geert,mijn collega.Vliegen naar Amman, vervolgens hebben we een auto gehuurd en gaan we rijden naar de Dodenzee en naar Petra. Heb er heel veel zin in. Schijnt prachtig te zijn!
Dinsdagmorgen weer terug en woensdagmorgen 21-12 naar Nederland tot 4 jan.
Daar heb ik ook heel veel zin in. Lekker weer de kinderen daar, en dan kan ik ze ook weer even huggen…skype is heel handig, maar toch!! En mijn moeder natuurlijk, die is ook heel blij me weer te zien!
De afgelopen maanden zijn (alweer) heel snel gegaan. De eerste weken school weer hectisch, zoals op elke school. We krijgen in februari 2012 de inspectie uit Ned. op bezoek. In voorbereiding hierop in oktober was het NOB hier. We hebben een ouderborrel georganiseerd met school. 14 januari staat er een schaatsochtend op het programma. Ouders gaan dan erwtensoep maken en dan hebben we een lekker Hollands schaatsochtendje. School is eigenlijk steeds wel druk. De afgelopen week
5 (!) keer Sinterklaas gevierd in alle klassen, ik kan geen Sintliedje meer horen, laat staan zingen.
Samen met de Ned. Vereniging was er hier de intocht van Sint. Met een speedboot kwam hij aan bij een hotel, en ik was een soort Dieuwertje Blok (of zoals Eus opperde: Mies Bouwman….haha…kan ook!) Maar in ieder geval moest ik de boel aan elkaar praten, nou je snapt het …dat is mij wel toevertrouwd! Was heel leuk om te doen. Al die hele kleine stoere jongetjes die dan zooooo lief en braaf voor Sinterklaas staan….heel lief!
Nu heb ik de klompen en de peen bij de schoorsteen in de klas weggehaald en daar een klein Kerstboompje bij gezet en opeens is het bijna Kerst dus…
Buiten werken heb ik ook nog een heleboel andere leuke dingen gedaan…
Roos is eind okt. nog een weekje hier geweest. Na 4 dagen met z’n tweetjes, wat ook super gezellig was, hebben we met z’n vijven, (Ingrid met 2 vrouw bezoek) een trip naar Mussandam gemaakt. Dat is een stukje Oman ten noorden van de UAE. Prachtige kust, we hebben daar een dag op een boot gezeten (met nog 60 herriemakende Indiërs, dat was wat veel). En….dolfijnen zien zwemmen…geweldig!
Naast de boot, heel bijzonder, je ziet namelijk helemaal niet dat ze zwemmen….je ziet ze nauwelijks bewegen…maar ze gaan heel snel…ik heb me daar echt over verbaasd. Wilde eerst altijd meeuw worden in mijn volgende leven, maar heb het veranderd: dolfijn. Maar dan wel daar bij Mussandam hoor, niet in Harderwijk of zo! Echt prachtig, zo in de baai, tussen de rotsbergen in de ochtendzon…ze duikelen met elkaar en over elkaar….
De week daarna had ik Eid vakantie (vervolg op Suikerfeest). Ben toen nog met Ingrid naar de oostkust geweest, waar we in een tentje op het strand hebben gekampeerd. Dat is ook altijd bijzonder…Aansluitend moesten we nog in Dubai zijn, daar hebben we meegedaan aan een charity-swimm, zwemmen om de Burj Al Arab.
Met ongeveer 600 man….net zoiets als de CPC maar dan zwemmen, voor je vaderland…haha! Het was een hele drukte daar, maar ontzettend leuk. Alleen toen we startten, vanaf het strand de zee in rennen, en vervolgens proberen te zwemmen, was het even wat minder. Al die mensen tegelijk, en dan doet iedereen de schoolslag, ik heb wat trappen gekregen….maar ook uitgedeeld! De snelste zwemmers kregen prijzen…ik was daar helaas niet bij! De snelste tijd was 7 min. …maar hij ging ook mee doen aan de Olypische Spelen….Mijn tijd was 19 minuten…
Afgelopen weekend zijn we wezen mountainbiken in een wadi van Oman. Nou, dat was ook geen onverdeeld succes…..Mijn collega’s zijn allemaal tussen de 30 en de 35, en die gaan dan gewoon een hele dag. Ingrid en ik zijn 2,5 uur meegeweest en dat gaan we nooit meer doen. Fietsen vind ik heerlijk, maar dan wel op een gladde weg. Al die stenen en die hobbels daar, je trilt uit elkaar. Kwam daarbij de huurfietsen met keiharde zadels (voor mannen, zonder gleuf, die zadels dus), één fiets was eigenlijk iets te groot, dus we hebben steeds gewisseld. We waren dolblij toen we weer terug waren op ‘ons’ strandje. Heerlijk om in de lauwe zee te duiken en uit te rusten op een handdoek in de zon. Tegen vijven kwamen de anderen ook weer terug…ook kapot, maar wat wil je….en hebben we met z’n allen gebbqt!
Tussendoor ben ik ook nog naar een belangrijke voetbalmatch (spreek letterlijk dus met een a) geweest. Jullie zien, ik ga al aardig Vlaams praten….echt, dat doe ik, met al die Belgen hier! Wel eens gehoord van: ik ga even een foto trekken…?
En kinderen: ik zit op mijn poep! Ik ging er gelijk wat van zeggen zo van….we praten hier netjes…maar het schijnt zo genoemd te worden.
Maar goed, de voetbalwedstrijd….Ingrid had 2 VVIP kaarten via haar werk gekregen…en we zijn geweest, samen met de Ambassadeur en zijn vrouw…(Geer…voor de insiders…) tussen de belangrijke Emiraten, op de VIP-tribune! Was wel lachen hoor daar… De wedstrijd (soort Derby eigenlijk) tussen Al Banyas,Abu Dhabi en Al Wasl, Dubai, met….als trainer Maradonna! Ja ja, daar stond dat kleine dikke mannetje met die klapkuiten hoor….op zijn lakmuilen…een hoop stampij te maken de hele wedstrijd…maar wel geweldig om te zien natuurlijk. Na afloop (geen biertjes of alcohol he, helemaal niks, vond ik minder) hebben we een uur staan wachten op Pluisje…en toen is het gelukt: de foto met Maradonna. Ik heb ‘m opgehangen op school en de voetbalminnende jongetjes in de klas hebben met ontzag naar de foto gekeken.
Vorige week bezoek gehad van Yvon Platteel, mijn KLM vriendin en Vonne, haar vriendin. Dat was gezellig. We zijn ook nog in Dubai geweest uiteraard, ik had een extra dagje vrij voor National day, 2 december, de dag dat iedereen uitzinnig van vreugde, luid toeterend in versierde auto’s over de Corniche gaat rijden. Een hoop te zien!
Ik hoorde ook nog van moeders op school hier de verhalen: als een kind uitgenodigd wordt voor een verjaardagsfeestje bij een Emiraat hier, dan vragen ze meestal de hele klas. Als ze naar huis gaan krijgen ze, zoals ze bij ons wel een zakje snoep meekrijgen, hier allemaal een Ipod mee….haha, dat is lekker, aan geld geen gebrek.
Ook schijnt het doodnormaal te zijn hier om als tienjarige een spiksplinternieuwe auto
te krijgen, mét chauffeur, want je kan dan nog niet rijden natuurlijk. En vaak een grote auto ook, want die chauffeur moet dan met een heleboel kinderen erin, overal naar toe rijden. Gewoon na school even gaan paintballen met een heleboel kinderen..het is allemaal normaal! Een andere wereld!
Met mijn kinderen gaat het overigens erg goed gelukkig. Roos zit in haar laatste jaar, en het gaat goed. Ze hoopt begin juli af te studeren. April en mei gaat ze stage lopen in Suriname. Daan is eind september afgestudeerd. Zijn master bedrijfskunde in de knip! Super goed gedaan, ik ben een trotse moeder. De afgelopen maanden heeft hij gewerkt en 5 jan. gaat hij met Merel samen 3 maanden naar Azië, Laos, Vietnam en zo. Sander zit, na 5 maanden op het strand te hebben gewerkt, in Zuid Afrika voor 3 maanden, geen stage, gewoon een tripje tussendoor…ze houden ervan. Hij is jammer genoeg met Kerst niet thuis. We zullen hem missen. Hij komt eind jan. weer terug om dan aan zijn laatste jaar hotelschool te beginnen. Benjamin heeft
zijn niv. 2 Timmeren gehaald en is nu aan niveau 3 begonnen. Hij moet nu i.p.v. 1 dag in de week, 2 avonden per week naar school. Hij doet het goed en heeft het naar zijn zin. Hij is wel gestopt bij GDA..ahhhh (waar ga ik nu mijn erwtensoepje eten op zondagmiddag….?) Jammer, hij heeft er zo lang gespeeld. Maar ik snap het wel: 3 avonden trainen is in deze situatie te veel. Nu speelt hij samen met Daan bij Scheveningen 5 met allemaal jongens die elkaar kennen….dat vinden ze heel leuk!
Ook prima!
Maar weer genoeg geschreven. Ik wens iedereen hele gezellige kerstdagen en natuurlijk een heel gelukkig, vrolijk en tevreden 2012. Tot de volgende!

  • 12 December 2011 - 08:06

    Ilse:

    Hoi nel,

    Leuk verhaal weer! Heel veel plezier in Jordanie! Kijk je via uitzending gemist ook naar de pelgrimscode? Zijn ook in Jordanie.
    Ik hoop je in je vakantie nog even te zien.
    X Ils

  • 12 December 2011 - 08:51

    Miepje:

    Tot volgende week! Trek je regenjas en handschoenen maar vast aan......

  • 12 December 2011 - 08:56

    Marion:

    Dank voor je bericht! Altijd leuk!! Geniet van Petra etcetera etcetera!!
    Tot gauw, XX Marion

  • 12 December 2011 - 09:28

    Myriam:

    wat een belevenissen, je maakt er wel wat van!! was van plan vandaag je te mailen ;) echt!! ga dat zo doen!

  • 12 December 2011 - 11:45

    Hoi Nel :

    leuke verhalen allemaal hoor! Maar je moet wel even goed het nieuws in de gaten houden want volgens mij is het een beetje rommelig in Amman/Jordanie. Syriers hebben hun Ambassade aangevallen . ff uitkijken dus!

  • 12 December 2011 - 11:47

    Eef:

    ohw soory dat vorige berichtje was dus ook van mij

  • 12 December 2011 - 20:28

    Francien:

    Wat weer een super leuk verhaal Nel en wat ben je daar actief bezig. Je haalt er wel alles uit wat erin zit, goed hoor! Ook altijd leuk om over je kinderen te horen, ze doen het toch maar hartstikke goed alle 4, ze gaan me altijd nog zeer na aan het hart.
    Een hele fijne kerst en doe ze allemaal veel liefs van me, Francien

  • 12 December 2011 - 21:54

    Trea:

    Waanzinnig wat een foto's! te gek!
    Hee Nel, heel veel plezier met je komende trip en luister naar de woorden van je broertje!
    bye, liefs, Trea

  • 13 December 2011 - 00:42

    MIEKE Fletcher:

    Hi Nel,
    Ik ben blij dat je besloten hebt te blijven schrijven. Enig al die verhalen je hebt een heel afwisselend leventje zo te horen. Feel plezier in Holland, gelukkige kerst en een gezond nieuw jaar xx Mieke

  • 15 December 2011 - 21:26

    Joke:

    Weer zo'n mooi verhaal. Moet ik toch mijn moeder weer de trap opduwen om het haar te laten lezen ha ha. Fijn je straks weer te zien, kijk er naar uit. kus

  • 16 December 2011 - 10:14

    Cintha:

    Wauw Nel, ik ben er inmiddels van overtuigd dat er genoeg te beleven valt op je nieuwe woonplek.
    Leuk allemaal! Zeg, heerlijk even naar huis! Super Kerstdagen toegewenst!
    Lieve groetjes voor jou en voor je kinders. Tot ziens. Liefs Cintha

  • 18 December 2011 - 20:12

    Liesbeth:

    He die lieve Nel,
    heerlijk om weer even een kijkje te nemen in jouw wereld....Prachtige foto's en super leuk hoe je het allemaal opschrijft alsof ik je hoor praten!
    Momenteel zit je in jordanie - hoop daar ook verslag over te lezen en/of te horen als je in Nederland bent,
    x

  • 08 Januari 2012 - 21:16

    Helma Janzing:

    hallo Nel
    allereerst een heel goed en gezellig 2012 toegewenst !!!
    Met veel plezier al je verslagen gelezen; wat een belevenissen!! Nooit gedacht dat je dat allemaal mee zou maken. Je ziet een boel en komt nog eens ergens....
    Misschien krijg je "nog wat" mee van Beatrix en haar gezelschap? De nederlandse "kolonie"zal toch ook wel in de picture komen?
    Groetjes, geniet maar lekker, pakken wat je pakken kan !!
    Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste..

13 December 2012

13-12-12

11 Juni 2012

11 juni

05 April 2012

5 april

12 December 2011

Op de valreep...

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 30301

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: