Gearriveerd. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu Gearriveerd. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu

Gearriveerd.

Door: AbuDhabi

Blijf op de hoogte en volg

28 Augustus 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo allemaal,
Daar ben in dan met het 1e 'verhaal'...
De 25ste vertrokken, uitgezwaaid door Roos, Daan, Merel, Benjamin en Nikki.
Een prima vlucht en ruim op tijd aangekomen in de 'zandbak', want daar leek het echt op! Mijn collega Annelies heeft me opgehaald en, na een simkaart en gepind te hebben, heeft ze mij naar het hotel/appartement gebracht. Mooie kamer, met een kitchenette zoals het heet, met magnetron, zelfs een wasmachine..ik denk niet dat ik hier ga wassen, zou ook niet echt weten waar je je was te drogen zou moeten hangen...misschien op de gang?? Vinden ze vast niet goed!
Inmiddels ben ik 3 hele dagen verder.
Ben al huizen gaan bekijken op 2 locaties en weet eigenlijk al precies wat ik wil en waar ik wil wonen.
Het is waanzinnig heet hier, ruim 45 graden en het is net of je de sauna inloopt als je naar buiten gaat. Het is Ramadan, en dat merk je goed hier.
Alles is dicht overdag en je mag niet eten en drinken in publiek. Zelfs in je auto moet je voorzichtig een beetje half onder het dashboard gaan
hangen, om water uit je flesje te drinken, dat vergt nog enige oefening. Hoe de mensen het uithouden weet ik niet in deze temperatuur. Ik ben al een paar keer in een shoppingmall naar toilet gevlucht, niet zozeer omdat ik nodig moest, maar wel om heel mijn flesje water in een keer naar binnen te gieten.
Een hele dag niet drinken hier zou ik niet trekken!! Binnen is het overal trouwens wel heerlijk koel en je moet gewoon zorgen dat je niet te lang buiten bent. Maar ja, je bent toerist en je wilt wat he?
Om ongeveer kwart over 7 's avonds is het iftar, het moment dat iedereen weer mag gaan eten. Mensen staan letterlijk startklaar, in grote drommen, bij alle restaurantjes van de shoppingmall. En dat zijn er vele..van Burgerking, Pizzahut tot Dunkin Donut (jaha Ben!!) werkelijk alles wat er bestaat is hier!
Gisteren heb ik verbaasd zitten kijken hoe een vrouw met een burka steeds die mondlap optilde om een pizzaslice naar binnen te schuiven...heel grappig!
Ik had gehoord dat bussen hier ook heel goed te doen waren, dat heb ik vandaag eens uitgeprobeerd. Ik kwam met de taxi (ook heel goedkoop, 1 tot 4 euro per ritje) langs het busstation en heb me daar toen af laten zetten, ik dacht kunnen ze me daar even vertellen hoe e.e.a werkt.
Maar daar wisten ze alleen over de bussen naar Dubai en verder en niet over de locale stadsbussen. Buiten stond een man die een chauffeurs-overhemd aanhad en die heb ik het toen gevraagd. Hij was inderdaad chauffeur, maar klaar met zijn dienst.Ontzettend aardig en heel bereidwillig, en met zijn auto ging hij me afzetten bij een bushalte....!
Hahaha, zat ik opeens weer in een (weliswaar) onbetaalde taxi
Toen bleek dat ik toch verder wilde dan dat hij had gedacht heeft hij me alsnog bij een bushalte afgezet.
Er schijnt geen bus-timetable te bestaan. Maar..de bus kwam al snel en het is gelukt.
Heel grappig is dat vrouwen allemaal
pal achter de chauffeur mogen zitten en de ruimte hebben en de mannen achterin als haringen in een tonnetje staan. Telkens als er weer één man over de lijn werd 'geduwd' door de drukte, schreeuwde de chauffeur weer achteren dat hij weg moest wezen, en naar achteren moest. Dat vond ik toch wel echt heel hilarisch...!
Gezellig met je vriendin de bus in is er hier dus niet bij.
Goed, hier laat ik het bij, anders lezen al die jongens van mij (én Eric) het hele verhaal niet omdat het veel te lang is..(vraag me trouwens af of dat het dat al niet is!)
Ik heb het heel erg naar m'n zin, ben tussen de uitjes door ook wel een beetje met school bezig, dat gaat 14 sept. beginnen.Komende week ga ik een autootje huren en naar Dubai, overleggen met m'n collega. Ik blijf dan een nachtje bij hem slapen, dan kunnen we ook een biertje drinken 's avonds. Weekend is weer voorbij (vrijdag en zaterdag) en morgenochtend begint hier de week weer, die ik, net als de afgelopen dagen weer zal beginnen met sporten op het dak in de gym en dan nog lekker even zwemmen! Echt vervelend allemaal....
Voor iedereen de groetjes en tot horens, liefs, Nel






























  • 28 Augustus 2010 - 14:29

    Yvonne:

    Leuk om al iets te horen. Hier is het k.weer. Als ik je opzoek. wil ik ook in de bus.Lijkt me wel iets. Zwem ze en tot horens of mails. Ciao

  • 28 Augustus 2010 - 15:29

    Marion:

    Leuk verslag!! smaakt naar meer! wat een leuk busavontuur. wat zal het mooi worden als de bouwput klaar is! XX Marion

  • 28 Augustus 2010 - 16:16

    Rooooosa:

    hoi mam, die bus is echt prachtig! en die vent die elke keer weer wordt gesommeerd naar achter te gaan! hahahahaha
    boek in dubai vast het burj al arab voor me. wat voor kamer maakt niet uit.
    in de auto naar werk in de regen is zo fijn, ik zou elke dag willen werken zo! haha
    kussss xx

  • 28 Augustus 2010 - 18:03

    Miranda En Eus:

    klinkt allemaal wel erg leuk he..en mooie maar wel warme temperaturen. tis hier inderdaad net een soort tsunami af en toe. Het is dat het te ver is maar kan bijna zwemmen naar Amsterdam. En al die mailtjes over lekker sporten, zwemmen, biertjes drinken..wordt het niet tijd dat je gaat werken? tot snel weer..xx

  • 28 Augustus 2010 - 18:16

    Hellen:

    Ha Nel, wat superleuk om nu al een verslag te ontvangen...leuk om te lezen!! Wat een andere wereld, hè? Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag... groetjes Hellen

  • 29 Augustus 2010 - 06:06

    Carole:

    Leuk verslag Nel en niet te lang hoor. IK zou ook mijn ogen uitkijken. Ik heb trouwens wel eens gedacht hoe vrouwen met een burka eten, nu weet ik het dus. Ga nog even lekker genieten en we spreken elkaar.

  • 29 Augustus 2010 - 12:09

    Marijke:

    Het klinkt allemaal goed. Veel plezier en hartelijke groeten.

  • 29 Augustus 2010 - 16:23

    Joke:

    Was verkouden , en dat gaat natuurlijk niet weg als je denkt , had ik niet beter mijn winterjas aan kunnen doen, Erik inmiddels aangestoken,maar met koorts ( geen half werk)achh. Ik wou dat ik het bloedheet had. Ben net nog even langs je huis gelopen met Olaf, met weemoed. Was in Rotterdam en zet net mijn cp. aan. leuk een uitgebreid reisverslag, doen we een beetje mee. hou van je en tot horens kus

  • 29 Augustus 2010 - 18:04

    Liesbeth:

    Ja Nel hartstikke leuk om te lezen hoe het je vergaat- ik zie het allemaal voor me- net een film waar je in zit, toch? Een andere wereld. Hoop dat je impressies (verhalen en foto's) blijft opsturen zodat we mee kunnen leven. Heerlijk. Liefs,x

  • 29 Augustus 2010 - 20:44

    Rina:

    Hi Nel hilarisch om je ervaringen te lezen. Bijna leuker dan 't skypen. Het verslag hoeft echt niet ingekort te worden voor "de jongens en Erik". Het leest als een boek en kan niet lang genoeg zijn ! Foto's zijn stukken duidelijker.
    Hier breken de takken als lucifershoutjes van de bomen. Storm en hoosbuien. Het weekend is het huis getransformeert in een kazerne, je wilt niet weten welke lucht er uit die bivaktas kwam.
    Verheug mij op je volgende reisverslag !
    Liefs Rina.

  • 29 Augustus 2010 - 20:58

    Walter Van Dongen:

    Hoi Nellie Bellie,

    Net je verslag gelezen, erg leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en de eerste dagen goed bent doorgekomen! Ik zeg blijven drinken en ik hoop dat je snel gesetteld bent in je nieuwe huis(je)! Veel succes en plezier gewenst vanuit een zeiknat Nederland!

    kus,

    Wallie Ballie...

  • 30 Augustus 2010 - 07:26

    Joke:

    hoi Nel,
    Heerlijk om je reisverslag te lezen. 45 graden het is haast niet voor te stellen
    hoe heet dat is. 35 graden in Italie deze zomer was al niet te doen.
    Water heel veel water!!!
    Hier geen gebrek!! Geniet van je nieuwe leven, we lezen graag over je avonturen. joke B

  • 30 Augustus 2010 - 07:27

    José:

    Nel,

    super allemaal. Geniet van je verslag. Wordt vervolgd.

  • 30 Augustus 2010 - 07:56

    San:

    Ha lieve Nel, superavontuur - stoer dat je het doet - geweldig je verhalen te lezen - hou ons op de hoogte - hier alles prima (nogal nat buiten) - geniet! - stop - San - xxx

  • 31 Augustus 2010 - 08:18

    Eric:

    Nel, in mijn beleving is het te lang maar ach ik had niks anders verwacht. Ik heb het natuurlijk snel gelezen, en ga geen strik vragen stellen want dan moet ik het weer lezen

  • 31 Augustus 2010 - 11:29

    Marleen:

    Hallo Nel,

    Vandaag schijnt ook hier de zon en is het toch nog 25 graden kouder dan bij jou. Mooi verhaal en je genier er duidelijk van. Prachtige fotoos.
    Ben benieuwd naar je nieuwe huisvesting.

    Groetjes en tot horens,
    Marleen

  • 31 Augustus 2010 - 23:12

    Francien:

    Leuk Nel, je verhaaltje klinkt allemaal toch wel weer even anders dan wij gewend zijn.Hier is weinig nieuws onder de zon, heb het zoals iedere zichzelf respecterende nederlander waanzinnig druk!!!! mijn werk bij slachtofferhulp bevalt prima, weer een heel andere wereld met hele andere mensen, eenprima afwisseling. groetjes en hoop snel meer nieuws van je te horen, veel succes en veel plzier, francien

  • 01 September 2010 - 07:22

    Sam/han:

    abu, mooi verhaal hoor. het lijkt ons echt helegaar nix daro (geintje natuurlijk, GEWELDIG). veel succes met het scoren van een woning en doe toch maar die Lambo er gelijk bij dan ;-)) heeeeeel veel plezier en tot de volgende, XXX.

  • 04 September 2010 - 09:38

    Karin:

    t vond ik al stikheet. Nou lieverd veel plezier met de voorbereidingen van school e.d.
    Liefs Karin

  • 04 September 2010 - 09:41

    Karin:

    Foutje,heb maar een deel geplaatst.In ieder geval was het in Portugal ook 39 graden.Ik vind het fijn dat alles goed met je gaat en kijk uit naar je volgende verslag.
    Nogmaals liefs van Karin

  • 05 September 2010 - 09:53

    Eugenie :

    Hoi Nel,
    Ik mag meegenieten van je belevenissen in Dubai!! Ik weet enigszins wat tropische temperaturen met je doen...kom net uit Sicilie! Ik wens je veel goeds en ik heb er alle vertrouwen in dat jj van een beetje veel goeds kunt maken!
    Alaaf...!!!

  • 06 September 2010 - 14:22

    Zwanette:

    Leuk idee dit Nel! Ben benieuwd hoe je eerste schoolweek gaat!

  • 06 September 2010 - 18:23

    Anja:

    Ha die Nel!
    Je beleeft weer de leukste avonturen!Gaaf ! Lekker sporten op het dak, klinkt goed!Drink je geen wijn maar water en moet je het nog stiekem doen ook!
    Leuk dat we mee kunnen genieten van je belevenissen, hou ons op de hoogte.

    Lieve groeten en veel plezier!


  • 28 November 2010 - 13:33

    Bep:

    He die Nel, wat leuk om te zien dat de verschillen toch wel echt in het geld zitten als je "onze"portuguese sferen vergelijkt.Je salaris zal daarom ook wel beter zijn.Het leuke is vooral je enthousiasme.Heel stoer hoor.
    Blijf me op de hoogte houden .
    *ps ik heb al 20jaar mijn eigen naam bij hotmail..hihhi.
    groetjes
    bep@peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste..

13 December 2012

13-12-12

11 Juni 2012

11 juni

05 April 2012

5 april

12 December 2011

Op de valreep...

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 30344

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: