Ruim over de helft…ongelofelijk…… - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu Ruim over de helft…ongelofelijk…… - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van AbuDhabi - WaarBenJij.nu

Ruim over de helft…ongelofelijk……

Door: AbuDhabi

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Bijna 6 maanden hier en eind juni kom ik al weer terug voor een vakantie in Nederland….de tijd vliegt.
Het gaat hier helemaal goed. De maand januari was ‘fris’. Verschillende dagen begonnen heel mistig, en ook heb ik een beetje regen gezien, veel bewolking en de temperatuur kwam vaak niet boven de 20 graden.
Heel grappig om te zien dat, wanneer de straten nat zijn, al die Arabieren hun
witte jurk optillen, want anders wordt-ie nat natuurlijk…..al die kuiten met die sandalen, hilarisch!
Eind januari is Sander 6 dagen hier geweest. Hij had zijn stage in Thailand erop zitten en het was heel lekker hem weer te zien en ook weer even tijd te hebben om bij te kletsen en al zijn verhalen te horen!
Hij is nog een paar dagen in Den Haag gebleven en daarna is hij weer naar Maastricht vertrokken. Hij moet weer gewoon naar school en dat vindt hij niet alles geloof ik….!
Vlak nadat hij weg was kregen we hier bezoek van mijn ‘baas’ uit Nederland. Hij komt zo’n 3 a 4 keer per jaar. Hij is dan maar 1 dag in Abu Dhabi en gaat vervolgens ook naar Dubai, Muscat en Singapore. Er moet dan een hoop gebeuren op zo’n dag. We hebben een nieuwe ambassadeur hier in AD en daar hadden we ook een afspraak mee. Veel bespreken, een heel programma. Dus best wel spannend allemaal. Maar gelukkig is het allemaal prima verlopen. Ze zijn gelukkig
heel tevreden over mij en vinden dat alles goed gaat en dat AD prima draait, dus daar was ik blij mee natuurlijk. Niet dat ik echt anders had verwacht, maar toch, goed om te horen.
Afgelopen twee weken zijn twee vriendinnen, Joke en Han hier geweest. Zij waren er dus ook met mijn verjaardag. We zijn gezellig uit eten geweest. In alle klassen heb ik ook een beetje mijn verjaardag gevierd. Ik weet nog hoe leuk dat was vroeger op school als je juf jarig was. We hebben het spel: ik hou van Holland gedaan. Gekke spelletjes en woorden spellen en Nederlandse weetjes. En natuurlijk lekker snoep erbij en drop. Mijn collega's hadden een leuk Arabisch tafeltje gekocht en de ouders een mail geschreven met de vraag of de kinderen wat fruit mee konden nemen. Heel leuk, er was een enorme berg fruit op mijn tafeltje en gelukkig had ik bezoek, dus dat ging wel op. Het waren 2 heel gezellige weken. Ik moest wel gewoon werken, maar zij hebben zich hier wel vermaakt. Namen de taxi en hebben een hoop gezien …Natuurlijk ook weer twee dagen Dubai ‘gedaan’.
Afgelopen week was ik ook nog een paar dagen vrij, we hebben lekker buiten gezeten, vaak in de wind, maar hun laatste dag was de wind weg en hebben we een heerlijk stranddag gehad.
Gisteren had ik met de Nederlandse Vereniging een Dessert-Rally. Dat was een hele ervaring. Ik blijf het een beetje eng vinden hoor, met die auto’s door de woestijn…je moet steeds over grote zandduinen heen, stijl omhoog en dan ook weer recht naar beneden. We hebben wel drie keer vastgezeten. Je rijdt in teams van 4 auto’s dus er is altijd iemand om je er weer uit te trekken. Maar je gaat soms wel heel schuin en het lijkt dan of je omslaat.
Ook was er een auto, waarvan de band van het wiel afkwam….een heel gedoe.
Maar al die mannen vinden dit geweldig…..ze hebben alles bij zich…eerst die auto weer een beetje op een recht stukje trekken, dan de krik eronder, een pomp die je op je accu aansluit, nou ik weet er inmiddels alles van hoor….
Je moet je banden in ieder geval wat leeg laten lopen als je door het zand gaat rijden, voor meer grip en dan schijn je niet zo snel vast te komen zitten. Als je vastzit, dan probeer je eerst met een paar man te duwen. Ha ha, dan moet je dus niet achter een doorslippend wiel gaan staan, want dan krijg je echt hele golven zand over je heen. Ik had echt overal zand….maar iedereen, niet aan te ontkomen…
Maar het was ook prachtig! Zandduinen zover je kunt kijken. Af en toe zie je dwars door al die zandduinen een paar kamelen lopen, soms met een Arabier op één van die kamelen…. Je denkt dan: waar gaat hij naar toe of waar komt hij vandaan?
Ook verschillende bedoeïenen tenten gezien…daar wonen ze dan, een paar kamelen, echt een kleine nederzetting midden in het zand…..
Het was ong. 25 graden en er was wat wind. Ik denk dan van: nou, ook wel leuk hoor
en gezellig, met z’n allen in zo’n tent…maar ja, als het dan straks weer 45 graden is lijkt het me toch wat minder! En hoe ze daar aan water komen en eten en zo, het is me een raadsel.
Na de rally zijn we teruggereden naar het hotel waar we ook hadden verzameld, je kon daar zwemmen en er was een BBQ. Maar er was weer een koude wind en het hotel deelde fleece-dekentjes uit die je om kon slaan.
Overigens vind ik het wel fijn dat er seizoenen zijn hier, toch een beetje afwisseling in weertype.
De komende 2 weken weer zonder bezoek, ook weer prima! Kan ik weer even lekker knallen!!!
4 Maart komt mijn moeder, mét Roos….helemaal leuk! Ze blijven 10 dagen dus ik ga weer even hard aan het werk, zodat al mijn lesjes weer goed zijn voorbereid als zij hier zijn. Ik vind het heel leuk dat m’n moeder toch komt. Ze zag het eerst niet zo zitten maar toen Roos ook mee wilde komen, vond zij het ook prima!
Ok mensen, dat was het weer. Hoop dat alles goed gaat met iedereen. Tot het volgende bericht weer, liefs, Nel

  • 19 Februari 2011 - 17:56

    Francien:

    Hallo die Nel,

    Wat leuk om weer wat van je te horen, je bent ook jarig geweest, nog gefeliciteerd!Heb heus wel aan je gedacht die dag maar heb er tot mijn schande niets mee gedaan, maar ja, bij deze.Zo te horen maak je een heleboel mee, leuk joh zo'n heel ander leven best een avontuur. Wat leuk dat je moeder komt, stoer van haar en misschien wel een hele opgave voor Roos om haar op sleeptouw te nemen, maar ja, zo komt ze tenminste.Hier gaat alles goed, helaas veel problemen met m'n huis in Portugal maar ja als je denkt dat eindelijk alles geregeld is komt er weer iets nieuws om de hoek kijken en verkopen is er voorlopig echr niet bij. Wat was het leven toch lekker en eenvoudig en prettig toen we nog gwoon met z'n tweeen in ons huis woonden en zo gezellig.Maar ja, dit is niet bedoeld als klacht hoor het is gewoon niet anders. Kennelijk zijn en er bij jullie nog geen opstandelingen en een roep voor verandering zoals in zoveel andere middenoosten landen.
    Goed Nel, dit was het dan wel zo'n beetje, heel veel plezier met je moeder en Roos, doe ze veel liefs, grotjes en wie weet tot de zomer, Francien

  • 20 Februari 2011 - 09:07

    John Van Sprundel:

    Hoi Nel,

    Nog van harte gefeliciteerd,
    Wat is het toch leuk om jouw belevingen te lezen.
    Hier in Nederland, is eigenlijk alles het zelfde. Je leeft van de ene vakantie naar de andere.

    nog 1 week, en dan hebben wij de voorjaarsvakantie.
    kan ik weer aan de studie.
    Met Luna gaat alles heel goed, ik ben helemaal verliefd op haar.

    Maar terug naar jou, bij jou is alles veel spannender,
    Wat maak jij toch allemaal mee!!!

    Eerst zit je in Portugal met de 4 kids.
    Nu in je eentje ( en toch weer niet ) in Dubai.
    Mijn moeder is een heel lief mens, maar het zou toch wel leuk zijn, als zij ook eens van die leuke reisverhalen had,
    Je zal het niet geloven, maar mijn ouders zijn nog nooit met de trein/vliegtuig/metro/tram ergens heen geweest. Mijn ouders zijn heel tevreden in het dorp waar zij wonen. Ook belangrijk!!
    Dus je kunt je voorstellen, hoe ik over jou denk.
    Wat een wereldwijf ben jij.
    één tip: de volgende keer als jij een arabiertje ziet met gespierde enkels, in de regen, grijp hem, en drink een wijntje met hem. Wie weet mag jij zijn jurk omhoog tillen. HAHAHa.

    Nel het gaat je goed.
    tot de volgende mail. John en
    Jomana


  • 20 Februari 2011 - 13:12

    Liesbeth En Belinda:

    Hoi Nellie,

    Oeps nog v harte met je geboortedag, stom te laat aan gedacht!! Mijn moeder ( v lies) is op dezelfde dag 70 geworden, dus daar was ik wel mee bezig. Later bedacht ik me dat jullie dezelfde dag jarig zijn!Leuk om je verhalen te lezen, de manier waarop je ze opschrijft zyn typisch in NEL-vorm, erg grappig! Mooi dat je veel bezoek krijgt, zodat ze ook ff in jouw wereld kunnen meekijken. Bijzonder dat in maart zelfs je moeder langskomt, een hele onderneming. Hoop dat als je in juni weer in Hollanda bent we elkaar ff kunen spreken, zou leuk zijn?? Heb je trouwens mijn sms nog ontvangen?? We zaten toen met Chris&Carole in een hutje op de Veluwe, en misten je praatjes, en hielden veel drank over, haha!!! Nou hier alles ok, lekker druk, Bel is weer aan t studiebollen, nu ff eindelijk tijd voor een reactie richting woestijn. Nou, t ga je goed, geniet ze daar, en een dikke lebber van Bel & Lies

  • 20 Februari 2011 - 16:53

    Liesbeth:

    Lieve Nel,
    heel goed om weer een update van je te lezen.
    Heerlijk al die ervaringen. Ik geniet ervan en zie het voor me.
    Die 5 op een rij (foto) overigens-
    "The best looking guys around?"
    Ik stuur je snel van mijn kant een update- ik hoop daar de tijd voor te
    vinden nu ik een soort dubbel leven (tussen het Gooi en Nieuw Vennep) heb gekregen- raast het leven aan mij voorbij. Saai is het in ieder geval niet.
    Veel liefs en mis ons moment "life"-onvervalst bij kleppen- zoals wij dat zo onwaarschijnlijk goed kunnen.....xx

  • 20 Februari 2011 - 17:58

    Marion:

    Wat een geweldige kamelenfoto!!
    en wat vliegt de tijd...dus ook de komende tijd tot je weer ff in Nederland bent! gaat dan ook snel...een wijntje en een visje...zie het helemaal voor me. Dikke kus, Marion

  • 21 Februari 2011 - 11:52

    Zwanette:

    Hee Nel. Gaaf is dat het dat rijden in zand duinen. Ik doe dat hier ook vaak. Bij Lancelin (google earth maar eens) hebben ze een fantastisch duingebied waar dat mag. En dan met je auto het strand op, lekker zwemmen en kamperen in de duinen. Supergaaf. Wel een beetje adrenaline werk om van die stijle duinen af te rijden.....Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben in NL vanaf 19 Juli...ben jij er dan nog?

  • 23 Februari 2011 - 14:57

    Miepje:

    Ha Nel,
    Met alle foto's van Daan en Merel kan ik me nog meer voorstellen bij je verhalen. Echt leuk. Ze brachten n kadootje voor me mee, dus loop ik nu met n kamelentas door de natte sneeuw.
    Inmiddels zijn wij ook al weer drie weken terug van wintersport met de kinderen. dat was ook zo gezellig!
    Geniet van t bezoek van Roos en je moeder en tot in de zomervakantie (je gaat t druk krijgen...).

  • 23 Februari 2011 - 16:45

    Karin Gehrlein :

    Hey Nel,ja wat vliegt die tijd. Ik heb niet eerder gereageerd,omdat Pit er was en hij je laatste reisbericht had "weggeklikt".Hij had het niet in de gaten. Nou nog van harte gefeliciteerd,wel wat laat ,maar goed bedoeld! Wat leuk dat je moeder ook komt,toch een hele toer voor haar. Nou geniet er maar van. Kus Karin

  • 25 Februari 2011 - 11:45

    Cintha:

    Hoi Nel,

    Het klinkt allemaal prima hoor. Bijzonder hè wat je allemaal zo meemaakt. Leuk dat Sander nu ook is geweest en nu Mams met Roos, helemaal goed.
    Geniet ervan en wie weet zie ik je nog even tijdens je vakantie in Nederland.
    Liefs Cintha.

  • 27 Februari 2011 - 11:55

    Myriam:

    leuk weer van je te horen/lezen! wat een andere wereld hè? wij zijn ook even op een lekker warm Tenerife geweest. Verkeerde week geboekt dus nu nog een week vrij ;)) Han moet wel werken; we hadden verschillende voorj.vak.Dus een tegenvaller in het natte,koude NL. Ik schrijf of skype binnenkort. Liefs van ons

  • 03 Maart 2011 - 18:43

    Anja:

    Ha die Nel!!

    Je verveelt je niet zo te horen!! Gaaf hoor dat racen in de woestijn!enne....nog gefeliciteerd ! Beetje laat maar beter laat dan nooit!! Leuke foto trouwens!
    Volgende week is hier de CPC, ik mis mijn loopmaatje en coach!!
    Lieve groet en veel plezier straks met je moeder en Roos.

  • 18 Maart 2011 - 17:01

    Trea:

    Eindelijk tijd om je verhaal te lezen! Heel leuk om te lezen, wat geweldig allemaal hè! Wat fijn dat Sander geweest is. Onderhand zal je moeder en Roos ook al geweest zijn? Zal wel helemaal goed gegaan zijn! Hee geniet er nog van! Misschien tot in de zomer, anders daarna weer!
    Iedereen schrijft het al, maar die foto is echt zó gaaf! Daar wil ik een poster van!! haha!! prachtig!
    Liefs,
    Trea

  • 11 Mei 2011 - 20:33

    Sandra:

    Ha lieve Nel, veel later dan gedacht een berichtje vanuit het Rotterdamse! Wat vliegt de tijd inderdaad en wat straal je op de foto's. Een goed teken! Je bent een voorbeeld voor anderen om te doen wat je altijd al droomde. In jezelf geloven en eruit halen wat erin zit! Philine groeit als kool (vooral als ze wél groenten eet...) en is lekker creatief en onderzoekend. Een 4,5 jarige bijdehante kleuter (van wie heeft ze dat?). We zijn al op het matje geroepen bij de juf... (lege lijmpotjes vullen met vloeibare zeep: mama, lijm wordt toch van zeep gemaakt?Foei, ze lijkt wel een echte kleuter...). Genieten volop van alle leuke manieren die zij (en wij) bedenkt om de wereld te ontdekken. Vanochtend heb ik 'les' gekregen van haar, hoe een aardbei groeit en wat de pitjes (nee mama, die zitten niet in de binnenkant, maar op de buitenkant!) allemaal kunnen doen. Ik dat enthousiast aangegrepen om haar ze ook te leren eten, maar dat was iets te enthousiast (nee mama, ik eet alleen het beschuit...). Komt vast goed! Dan wordt ze nóg groter en voor je het weet, zoek ik haar op in een prachtig en bijzonder oord waar jij nu zit! Is het allemaal nog goed te doen voor je? Geïntegreerd? Geweldig dat je moeder en dochter langs zijn geweest (en anderen vast ook!). Als ik de hoofdprijs win, kom ik ook zeker bij je langs. Al laat ik niet vaak van me horen, ik denk vaak aan je avontuur en hoe het met jou zal gaan. John had nog een leuke tip zag ik (arabier, jurk etc.), wie weet waar je mee thuis komt! Home is where the heart is, dus jij kan vooral met jezelf overal prima aarden denk ik! Ik ga je een virtuele knuffel geven en wens je superveel plezier de laatste weken voor je retour NL. Nog niet te veel aan denken en voor nu alle liefs, San, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste..

13 December 2012

13-12-12

11 Juni 2012

11 juni

05 April 2012

5 april

12 December 2011

Op de valreep...

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 30350

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: